محل تبلیغات شما

*نمونه هایی از معروف ها و منکرهای اداری:

(این نوشته و احصای معروفات و منکرات اداری، در حال تکمیل، ویرایش، حذف و اضافات می باشد؛ عناوین معروفات و منکرات اداری، به صورت پراکنده، در برخی منابع و نوشته ها آمده اما به این صورت و یکجا، برای اولین بار است که آورده می شود؛ باشد که منبع و مورد استفاده علاقه مندان و پژوهشگران، واقع و نسبت به ادامه و تکمیل آن توسط محققان توانا، اقدام گردد. قطعاً این تعداد، نهایی نیست؛ لذا چنانچه موارد جدیدی، به نظرتان می رسد، اعلام نمایید تا درج و اضافه گردد. محمدرضا باقرپور)

نمونه هایی از معروف های اداری:

-         اعمال بی طرفانه قوانین و مقررات جاری.

-         رعایت اصل کرامت انسانی و رفتار محترمانه، انسانی و اسلامی با همکاران و ارباب رجوع، تحت هر شرایط.

-         عدم تبعیض در تصمیمات مربوط به کارمندان و ارباب رجوع.

-         دسترسی آسان به خدمات اداری، برای کارمندان و ارباب رجوع.

-         دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز.

-         ایجاد شرایط لازم و کافی برای آگاهی به موقع همه کارمندان، مخاطبان دایمی و ارباب رجوع از تصمیمات و فرآیندهای اداری.

-         وجود آزادی کامل در اظهارنظرها، پیشنهادها و انتقادهای اداری از سوی کارمندان، ارباب رجوع و واحدهای تحت تکفل در جلسات چه به صورت شفاهی چه به صورت مکتوب بدون هرگون عواقب ناشی از آن.

-         پرهیز از شروط غیرقانونی و خارج از مقررات جاری در توافق نامه ها و قراردادهای اداری.

-         رسیدگی به موقع و منصفانه، به شکایات و اعتراضات همکاران و ارباب رجوع.

-         جبران مادی و معنوی ناشی از قصور احتمالی دستگاه اجرایی، در قبال کارمندان و ارباب رجوع.

-         تکریم ارباب رجوع، در ورودی و خروجی و در صورت وم به بازرسی، بازرسی نامحسوس به جای بازرسی محسوس.

-         اطلاع رسانی و توضیح محترمانه در خصوص دلیل ممانعت از ورود وسایل همراه، نظیر: کیف، دوربین عکاسی، ساک، تلفن همراه و.

-         تعبیه مکانی مطمئن با دسترسی آسان برای وسایل همراه مراجعان.

-         تکریم ارباب رجوع به لحاظ گفتاری و رفتاری و پرهیز از الفاظ اهانت آمیز و غیرمحترمانه.

-         شفاف سازی و قابل دسترس بودن بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مکاتبات غیرطبقه بندی شده اداری.

-         پرهیز از تبعیض یا پنهان سازی در ابلاغ و اجرای بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مکاتبات اداری.

-         منع مطالبه مدارک اطلاعات و هزینه های اضافی و توجیه ارباب رجوع در خصوص هزینه های دریافتی.

-         اطلاع رسانی در خصوص زمان مناسب انجام خدمت.

-         آموزش حین خدمت، برای کارمندان.

-         توجه به اسناد بالادستی در زمان اتخاذ تصمیم و صدور بخشنامه.

-         پرهیز از انجام خدمت در ساعات و محیط های غیراداری.

-         اطلاع رسانی در خصوص قابلیت و امکان تجدیدنظر در تصمیمات.

-         داشتن فرآیندها و رویه های مشخص، به دور از تبعیض برای ارائه خدمت.

-         اجتناب از تبعیض و اعمال سلیقه در اجرای قوانین.

-         فراهم نمودن پاکیزگی و نظافت در فضای اداری.

-         فراهم نمودن آرامش و سکوت در فضای اداری.

-         مهیا نمودن محل مناسب انتظار برای مراجعان.

-         متمرکز بودن فضای واحدهای اداری مرتبط با هم.

-         پرهیز از تبعیض در اعمال صلاحیت ها و اختیارات اداری در همه سطوح، نظیر جذب نیرو، صدور مجوزها، واگذاری ها و.

-         ایجاد فرصت های برابر شغلی، برای جذب نیروی انسانی.

-         ایجاد فرصت های برابر ارتقای شغلی.  

-         محترم شمردن حق دسترسی سریع و آسان شخص و یا نماینده قانونی وی، به خدمات دستگاه اجرایی.

-         اجتناب از انجام امور شخصی در ساعات اداری.

-         راهنمایی مناسب مراجعان.

-         حضور دایمی مقام تصمیم گیرنده، امضاکننده یا نماینده وی در اداره و دسترسی سریع و آسان ارباب رجوع به ایشان.

-         عدم توقف خدمت به مراجعان، تحت هر شرایطی و عدم موکول کردن آن به مراجعه یا مراجعات بعدی با توجیه عدم حضور کارمند در اداره و مواردی از این قبیل.

-         روان سازی خدمات و حذف رویه های زاید و مخل در ارائه خدمات.

-         عدم تعطیلی خدمات اداری در ساعات اداری حتی به صورت موقت.

-         اطلاع رسانی به موقع، در خصوص مدارک ناقص ارائه شده، توسط مراجعه کنندگان.

-         آشناسازی مراجعان، با فرایند صدور مجوز، واحد مربوط و فرد رسیدگی کننده به تقاضا.

-         ثبت دقیق تقاضاهای ارباب رجوع و ارائه شماره پیگیری.

-         دسترسی آسان ارباب رجوع، به فرم های اداری.

.


Comparative Education

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها